top of page
תמונת הסופר/תמרב שאמי

אומנות שילוב הצבעים – המדריך האולטימטיבי

עודכן: 21 בפבר׳ 2020


שילוב הצבעים בתלבושת שלך הם סוג של אמנות.

את בטח יודעת, שגם אם תתהדרי במלתחה היקרה ביותר, אם לא תשלבי נכון את הצבעים באאוטפיט שלך, זה אבוד. את חייבת להבין את הרגישות של עבודת הצבעים ביחד, אומנות האיזון, להישאר באיזור הבטוח (או שלא) - מה שתבחרי לעשות, את חייבת לדעת את הכללים לפני שאת חושבת לשבור אותם.

ויותר מזה, באמצעות הצבעים הנכונים והתאמתם בצורה מושלמת את יוצרת את הסטייל האישי שלך. בחירת צבע מושלם עבור התלבושת היא מה שמבדיל אותך. ובגלל זה כל מה שנוגע לצבע - מהווה את הבסיס לא רק לבגדים, אלא גם לשיער, איפור ועוד.

כדי להסביר את זה עוד יותר טוב, בואי ננסה להבין את הבסיס של כל תיאורית הצבע:

גלגל הצבעים

גלגל הצבעים הומצא לראשונה על ידי סר אייזיק ניוטון במאה ה -18, כאשר ניסה לסדר את כל ספקטרום הצבעים בתוך גלגל, ולהציג את הקשר ביניהם באופן ויזואלי. בעוד אני אתמקד בגלגל עבור בגדים ותלבושות, תיאוריה זו היא אוניברסלית וחלה כמעט על כל דבר שעוסק בצבעים.

קודם כל, נחלק את הצבעים לקטגוריות:

צבעים ראשוניים

אדום, צהוב וכחול. למה הם ראשוניים? כי אין שני צבעים שניתן לערבב כדי להשיג את הגוונים האלה. כל שאר הצבעים נגזרים מאלו.

צבעים משניים

צבעים משניים הם שילוב של הצבעים הראשוניים. אז, אדום + צהוב = כתום, אדום + כחול = סגול, כחול + צהוב = ירוק. זוכרת את זה?

צבעים שלישוניים

צבעים אלה הם שילוב של צבעים ראשוניים ומשניים. על ידי ערבוב צבעים אלה, נקבל גוונים כמו מנטה, טורקיז, קורל וכו '

צבעים חמים וקרירים

גוונים של אדום, כתום, צהוב, חום, וכו' הם צבעים חמים - הנטייה שלהם היא "להקטין" דברים, ולכן רובנו מעדיפות ללבוש צבעים חמים כאשר אנחנו רוצים להיראות רזות יותר. צבעים קרירים, כמו גוונים של כחול, סגול, ירוק, וכו' הם צבעים מרגיעים יותר.

צבעים נייטרליים

צבעים ניטרליים הם מובנים מאליהם. הם פשוט "שותקים", פשוטים ומאופקים. שחור, אפור, סוגים של לבן, אופוויט, טאופ וכו ' - כולם נופלים לקטגוריה הנייטרלית.

מה הם העקרונות להתאמת צבעים?

עכשיו כשאת יודעת כבר לאיזה קבוצה משתייך כל צבע - נוכל לעבור לשלב הבא: הרכבת משפחות הצבעים. אחד העקרונות הבסיסיים הוא שילוב צבעים הפועלים בהרמוניה. זה מה שתצטרכי לזכור בעת הרכבת האאוטפיט שלך:

צבעים מונוכרומטים

שימוש בגוונים שונים של אותו צבע יצרו מראה אחיד ומסוגנן עבור אלו אשר מחפשות את מראה השיק אולם מעדיפות להישאר באיזור ה"בטוח".

צבעים משלימים (מנוגדים)

אדום וירוק, סגול וצהוב, כחול וכתום - כולם צבעים משלימים. וכמו שרומז השם, הם יעבדו הכי טוב ביחד. אם תבדקי, תראי שאלה בדיוק הצבעים המנוגדים זה לזה על גלגל הצבעים. זה אולי נראה נועז, אבל התוצאה תהיה מושלמת. בדרך כלל בגדי האביב והקיץ משלבים בעיקר צבעים משלימים.

צבעים מקבילים (אנלוגיים)

התאמת שניים או שלושה גוונים סמוכים על גלגל הצבעים נקראת התאמת צבעים אנלוגית. כאשר תקפידי להתאים את כל האאוטפיט על בסיס זה, זה יראה מדהים ומלא שיק.

שילוב טריאדיק

השילוב של גוונים שונים של צבעים הנמצאים במרחק שווה אחד מהשני על גלגל הצבעים נקרא "טריאדי". זה נראה נהדר ביחד, אבל עשוי ליצור מראה "מבולגן". עם זאת, תוכלי לבחור את הגוונים ה"רגועים" של צבעים אלה כדי לשדרג את המראה שלך.

אוקיי, אז הבנתי את הקטגוריות השונות ואת הגדרת משפחות הצבעים.

מה עושים עם זה בבוקר מול הארון? יש הוראות הפעלה?

כן, כן, גם זה מתחלק לכמה אופציות פשוטות:

Keep it in the Family

זו המנטרה שתצטרכי לזכור. הדרך הבטוחה ביותר לעשות זאת היא על ידי מיזוג גוונים שונים של אותו צבע. עם זאת, זה יהיה בהכרח מראה מונוטוני ואולי אף משעמם. זוכרת איך דיברנו על משפחת הצבעים משלימים? (אדום וירוק, סגול וצהוב, כחול וכתום) אם תשחקי בשילוב של צבעים אלה – זה יהיה נהדר!

מראה מונוכרום

זה נראה הכי פשוט כי זה רק צבע אחד עבור התלבושת כולה, לא? עם זאת, זה לא פשוט למצוא מכנסיים וחולצה באותו צבע או גוון. החדשות הטובות הן כי בשנים האחרונות המונוכרום משתלט על האופנה וטרנד החליפות והאוברולים נמצא בכל מקום.

ההמלצה שלי? התחילי עם צבעים נוחים וניטרליים כמו אפור, לבן ושחור, ולאט התקדמי לגווני פסטל ואחרים.

אחד בכל פעם

אם זה בגד מודפס או בעל דוגמה ייחודית, תני להדפס להשתלט. הדפסים הם בדרך כלל שילוב של לפחות שני צבעים או אפילו יותר, אז את חייבת להשאיר את כל תשומת הלב על זה.

חוק האיזון - חוק ה-3

עוד טריק הוא לאזן את בין הצבעים - בחרי לערבב בזהירות. אני ממליצה על מקסימום 3 גוונים בכל אאוטפיט. אל תגזימי.

להתאים לגוון העור שלך

אם את חיוורת או בעלת עור צהוב, כדאי שתבחרי צבעים קרים יותר, כגון אפור, כחול כהה, גוונים משתנים של ירוק, אקווה, אמרלד, וכו'. אם יש לך גוון עור עמוק יותר, את יכולה ללכת עם בהיר יותר או גוונים חמים של חום, קורל, דבש, זהב, ענבר, טאופ, וכו '.

דרך אגב – אם את נוהגת להתאפר, בפועל את "משתלטת", על גוון העור שלך ולכן תוכלי להתעלם מהכלל הזה וללבוש כל צבע שתרצי.

כשיש ספק – לכי על הנייטרלי

זה בסדר אם את מרגישה נוח יותר בשילוב גוונים שהוא מאופק ורגוע. אם זו את , אני ממליצה לך ללכת עם צבע אחד, קר או חם, ולהשאיר כל דבר אחר נייטרלי. זה תמיד הכי יפה ללבוש את מי שאת!

מחפשת השראה לשילובי צבעים - ממליצה לעקוב אחרי לוחות ההשראה של Colors - Discover Color בפינטרסט. מצרפת כמה דוגמאות:

זהו! אני מקווה שעזרתי לך בשאלת שילוב הצבעים בדרך הנכונה.

מרגישה שזה מוגזם עבורך? התחילי בקטן... שלבי שני צבעים "רגועים" עם צבע שלישי חי ומרענן. ואל תשכחי, זה יכול להיות גם באקססורי מדליק, תיק או נעליים. למה שלא תנסי? מבטיחה לך שתרגישי וואו!

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ?

מוזמנת לפנות אליי באהבה❤️

מרב

48,581 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page